3 δημοφιλή μικρομεσαία diesel

Όταν οι ανάγκες επιτάσσουν σύγχρονο οικογενειακό για λόγους άνεσης, ασφάλειας και χρηστικότητας, ενώ η λογική θέλει diesel για λόγους καθημερινής οικονομίας, τότε οι τρεις πρωταγωνιστές του συγκριτικού ανήκουν στις top επιλογές. H σύγχρονη τεχνολογία έχει ωφελήσει πολύ το επίπεδο των επιλογών ενός μέσου αγοραστή. Έτσι, επιλέγοντας σήμερα ένα σύγχρονο μικρομεσαίο μοντέλο, αγοράζεις, λίγο ή πολύ, όλα όσα θα χρειαστείς ποτέ από το αυτοκίνητό σου και σε πολύ προσιτή τιμή. Έχεις άνεση, έχεις ασφάλεια, έχει τεχνολογία, έχεις ποιότητα, έχεις χώρους, έχεις υψηλή αισθητική και, πάνω από όλα, έχεις την επιλογή να οδηγείς οικονομικά.

Τα μοντέλα του συγκριτικού είναι η καλύτερη επιβεβαίωση αυτού του κανόνα. Τα Ford Focus, Renault Megane και Toyota Auris προσφέρουν απλόχερα όλα τα παραπάνω, ενώ στις diesel εκδόσεις τους σου δίνουν ένα παραπάνω λόγο για να τα αγοράσεις. Συμφέρουν απίστευτα, αφού έχουν καλές επιδόσεις, αλλά καταναλώνουν ελάχιστα. Έτσι, η επιλογή μεταξύ τους μόνο εύκολη δε μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού το καθένα φτάνει στην… ολοκλήρωση με το δικό του τρόπο.

Εμφάνιση: Το Auris έχει την πιο σύγχρονη σχεδίαση

To Toyota είναι το πιο σύγχρονο των τριών και αυτό αντικατοπτρίζεται στην εμφάνισή του. Εδώ, το εμπρόσθιο μέρος εκφράζει ξεκάθαρα το νέο σχεδιαστικό προσανατολισμό της Toyota, που έχει αποσχιστεί τελείως από την προσέγγιση του παλιού μοντέλου, με ένα σχήμα που έχει πολύ χαμηλότερο οπτικό κέντρο βάρους και σφηνοειδή μορφή. Το πίσω μέρος είναι ένας εντυπωσιακός αρχιτεκτονικός συνδυασμός με καμπύλες και ακμές, ενώ το στενό πίσω παρμπρίζ κλείνει δυναμικά το σύνολο.

Το Renault από την άλλη είναι το παλαιότερο όλων, αφού το σχέδιό του κρατάει από το 2007. Το οπτικό αποτέλεσμα που προσφέρει είναι αρμονικό, αλλά δεν τραβάει τα βλέμματα, ενώ αποτελεί ένα κομψό δείγμα της γαλλικής σχολής.

Στην 3η γενιά του το Focus μας συστήθηκε, βασικά, ως παγκόσμιο αυτοκίνητο, με μία αισθητική που έπρεπε να εξυπηρετεί Ανατολή και Δύση. Το αποτέλεσμα είναι αρκετά macho, κουβαλάει επιτυχημένα τα στοιχεία του kinetic design της Ford, χωρίς ωστόσο να είναι απαραίτητα σύμφωνο με το γούστο όλων.

Εσωτερικό: Η ποιότητα και το φινίρισμα ξεχωρίζει το Auris

Tο νέο Auris έχει κάνει άλμα σε σχέση με το παρελθόν του στο θέμα της ποιότητας. Τα φινίρισμα των μαλακών πλαστικών αλλά και των διακοσμητικών ενθέσεων στο μέσο του ταμπλό είναι εντυπωσιακό, ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών στη βάση της κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών είναι ανθεκτική. Αισθητικά, το Auris θα ικανοποιήσει το λάτρη της ιαπωνικής σχολής με τη λιτή αισθητική του και την κάθετη λογική τοποθέτησης της κεντρικής κονσόλας. Ωστόσο, ακριβώς αυτή η κλίση δε βολεύει ιδιαίτερα στο χειρισμό του συστήματος infotainment, το οποίο κάνει περίεργες αντανακλάσεις με το φώς, ενώ ιδιαίτερα στενή είναι η οθόνη του κλιματιστικού. Κατά τα λοιπά, η λειτουργία των επιμέρους χειριστηρίων είναι εύκολη.

Η καμπίνα του Megane χαρακτηρίζεται από τη λιτή, αλλά σύγχρονη, εικόνα και την προσεγμένη ποιότητα των υλικών και συναρμολόγησης. Οι διακόπτες του ηχοσυστήματος δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι. Αυτό είναι και το μοναδικό παράπονο από την εργονομία, ενώ ο πίνακας οργάνων εντυπωσιάζει.

To Focus ξεχωρίζει για τη μοντέρνα αισθητική και την προσεγμένη ποιότητα, τη στιγμή που η σχεδίαση του ταμπλό ενισχύεται από τα μαλακά πλαστικά που το καλύπτουν, ενώ η κεντρική κονσόλα κερδίζει άμεσα τους φίλους του hi tech. Τα μπουτόν στο κέντρο θυμίζουν κινητό τηλέφωνο και κρύβουν πλήθος χρηστικών λειτουργιών, όπως Bluetooth θύρα USB και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Πάντως, κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα δε λείπουν.

Κινητήρες – επιδόσεις – κατανάλωση: Το Megane καταφέρνει τη χρυσή τομή

Οι κινητήρες των μοντέλων της δοκιμής έχουν κλιμακωτή χωρητικότητα, από τα 1,4 στα 1,6 λίτρα, με ανάλογη απόδοση ισχύος.
Ο πιο «μεγαλόσωμος» πετρελαιοκινητήρας είναι ο 1,6 TDCi, που κινεί το Focus. Αυτός ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, εφοδιάζεται με φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS) και η τουρμπίνα του διαθέτει μεταβλητής γεωμετρίας φτερωτή. Στην πράξη, το μοτέρ των 115 ίππων δε νιώθει και πολύ άνετα στις χαμηλές στροφές, αλλά μόλις η βελόνα του στροφομέτρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ., αντεπιτίθεται με 285 Nm ροπής και δυναμικό τράβηγμα μέχρι και τον «κόφτη». Στον τομέα των επιδόσεων, το Ford, έχει το 2ο καλύτερο 0-100, ενώ οι ρεπρίζ του είναι οι καλύτερες όλων, όπως και η τελική. Ωστόσο, παρά την ύπαρξη του Start&Stop, το Focus έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση και είναι το μόνο που πληρώνει τέλη. (Στην έκδοση Econetic που δεν έχουμε δοκιμάσει, το Focus δεν πληρώνει τέλη και έχει κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ.) 

Στη μέση, από πλευράς χωρητικότητας και ισχύος, ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.500άρης turbodiesel του Megane αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start και στην πράξη, τα καταφέρνει θαυμάσια. Χωρίς αισθητό κροτάλισμα, ο 1,5 dCi εμφανίζει πολιτισμένη, ήσυχη και ελαστική λειτουργία, με δυναμικό τράβηγμα και ροπή που «σκοτώνει». Θα πρέπει το στροφόμετρο να δείχνει χαμηλά και η σχέση στο κιβώτιο με το θετικό επιλογέα να είναι μεγάλη, για να δυσανασχετήσει το μοτέρ (ακόμα και έτσι όμως, δε σκορτσάρει). Οι επιδόσεις από στάση είναι οι καλύτερες, αφού έχει την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο, ενώ οι ρεπρίζ ανταγωνίζονται το Toyota. Τo πραγματικό όφελος όμως, το συναντάμε στη χαμηλότερη όλων κατανάλωση και τις μικρότερες εκπομπές CO2.

Τέλος, ο κινητήρας 1,4 D-4D του Auris είναι από τους ελάχιστους της κατηγορίας με τόσο μικρή χωρητικότητα και τόσο ανταγωνιστική απόδοση. Με 90 ίππους και 205 Nm ροπής, το μοτέρ έχει ομοιόμορφο ψεκασμό του καυσίμου στον κύλινδρο και περιορισμένες τριβές. Το Auris diesel επιδεικνύει προθυμία στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές, ενώ «τραβάει» ικανοποιητικά μέχρι ψηλά και η δύναμή του δεν αφήνει πουθενά εκτεθειμένο τον οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο είσαι με μια ταχύτητα επάνω, ενώ στην πόλη κινείσαι χωρίς κραδασμούς και σκορτσαρίσματα, καθώς το μοτέρ ζεσταίνεται αρκετά γρήγορα. Τέλος, με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop, έχει μειωμένη κατανάλωση (3,8 λτ./100 χλμ.) και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ.


Οδική συμπεριφορά: Πιο σπορτίφ το Focus, πιο ευέλικτο το Auris

O οδηγικός χαρακτήρας της diesel έκδοσης του Focus δεν αλλοιώνει τις εντυπώσεις που έχει σχηματίσει το μικρομεσαίο Ford στην πορεία της καριέρας του. Παρότι το εμπρόσθιο μέρος έχει βαρύνει λίγο, το πετρελαιοκίνητο Focus δεν έχασε στο ελάχιστο τη συγκρότηση και το fun χαρακτήρα του. Το πλαίσιο και το κάπως πιο βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Ανετο όσο χρειάζεται και σφιχτό όσο πρέπει, το Focus diesel δεν κουράζει ποτέ και ποτέ δεν λέει όχι σε ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις. Συν τοις άλλοις, έχει και τα καλύτερα φρένα.

Η ανάρτηση του Megane εξασφαλίζει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη σταθερότητα. Η υποστροφή είναι ουσιαστικά μηδενική, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κρατάει πάντα σταθερό το πίσω μέρος. Παράλληλα, το αυξημένο βάρος στον εμπρόσθιο άξονα (λόγω του βαρύτερου κινητήρα) έχει επηρεάσει θετικά την αίσθηση του τιμονιού, που δεν έγινε κορυφαίο, αλλά εμφανίζει λιγότερο «τεχνητή» αίσθηση.

Το Auris έχει βελτιωθεί θεαματικά σε σχέση με το παλιό μοντέλο, προσφέροντας καλή άνεση και ποιότητα κύλισης στις περισσότερες των περιπτώσεων. Το νέο μοντέλο φιλτράρει ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως να αποσταθεροποιηθεί λίγο ο πίσω άξονας πάνω στη στροφή. Εκεί το αυτοκίνητο βοηθιέται από το χαμηλό κέντρο βάρους του, δεν γέρνει και δεν πλέει, ενώ την όποια υποστροφή στο όριο «μαζεύει» διακριτικά το ESP. Επίσης, το τιμόνι έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ακρίβεια και αίσθηση από το παρελθόν, ενώ τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το Toyota είναι το ελαφρύτερο όλων και αυτό φαίνεται στο δρόμο, ενώ έχει και τη μεγαλύτερη ευελιξία σε αστικές συνθήκες κίνησης.

Ανεση – χώροι – χρηστικότητα: Το Focus για τα πόδια, το Megane για τις αποσκευές

Το πιο μεγαλόσωμο όλων, Focus, είναι αυτό που προσφέρει και το μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια όσων κάθονται πίσω αλλά και το μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των μπροστά. Ωστόσο, έχει το μικρότερο χώρο αποσκευών (εφόσον εξοπλιστεί με ρεζέρβα ανάγκης), αλλά και το στενότερο εσωτερικό χώρο πίσω. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, αποτυπώνεται στη θέση οδήγησης που είναι πολύ σωστή, με καλή πλευρική στήριξη, πολλές ρυθμίσεις, προσφέροντας απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα. Θα θέλαμε πιο λίγα και πιο χρηστικά χειριστήρια σε τιμόνι και κονσόλα αλλά και οθόνες πληροφοριών με μεγαλύτερη ευκρίνεια.

Το Megane έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αλλά χάνει στις άλλες μετρήσεις. Το βασικό του θέμα είναι η άνεση στο πίσω κάθισμα, τόσο ως προς το χώρο για τα γόνατα, όσο και ως προς αυτόν για το κεφάλι. Τέλος, το Auris βρίσκεται στο μέσον όρο. Παρότι είναι χαμηλό, έχει τον καλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω, όπου είναι και το πιο πλατύ. Επίσης, μπορεί και συνδυάζει ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών 360 λίτρων, με καλή άνεση για τα γόνατα των πίσω. Εκεί που το Toyota ίσως δυσκολέψει λίγο, είναι με την προς τα πίσω ορατότητα, αλλά επί της ουσίας, η κάμερα οπισθοπορείας του βολικότερου όλων, συστήματος infotainment, λύνει το πρόβλημα στο παρκάρισμα. Εκείνο που θα θέλαμε από όλα τα μοντέλα, είναι περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα.


Value for money: To Megane έχει το πιο δελεαστικό πακέτο

Η τιμή των 15.790 ευρώ που ζητάει η Renault για τη diesel έκδοση του Megane είναι κράχτης από μόνη της. Σε αυτή προσθέστε την 5ετή εγγύηση, τα χαμηλά πάγια έξοδα, αλλά και έναν πλήρη εξοπλισμό από τον οποίο λείπει μόνο ο αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού.
Από κοντά και το Toyota, με 6ετή εγγύηση, εξίσου χαμηλά πάγια και 7 αερόσακους. Βέβαια, η διαφορά των 2.000 ευρώ από το Megane είναι σημαντική.
Το Focus είναι το πιο ακριβό όλων, είναι το μόνο που πληρώνει τέλη, ενώ έχει μόνο 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Από την άλλη, έχει τον πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης, είναι το μόνο με ζάντες αλουμινίου αλλά και το μόνο με σύστημα infotainment που προσφέρει φωνητικές εντολές και αυτόματη κλήση σε πάροχο άμεσης βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος (Emergency Assist).


Συμπέρασμα

Πρόκειται για μια δύσκολη απόφαση με αμφίρροπα αποτελέσματα. To Focus της δοκιμής είναι το ακριβότερο, ενώ, μέχρι τη δοκιμή της έκδοσης Econetic (που δεν πληρώνει τέλη και έχει χαμηλότερη κατανάλωση, λόγω του σχετικού οικολογικού εξοπλισμού, αλλά και διαφορών στον κινητήρα) έχει και τα υψηλότερα πάγια έξοδα. Ωστόσο, το Ford προσφέρει μια πολύ ώριμη εμπειρία στο δρόμο, ως το πιο οδηγοκεντρικό όλων, είναι γρήγορο, άνετο και ασφαλές, ενώ είναι καλά εξοπλισμένο και έχει την πιο σύγχρονη τεχνολογία.

Το Renault έχει έναν εξαιρετικό κινητήρα (ίσως τον καλύτερο του τεστ), με πολύ χαμηλή κατανάλωση και άπαιχτη τιμή, με πλήρη εξοπλισμό, ενώ δίνει και 5 χρόνια εγγύηση. Επίσης είναι αρκετά άνετο στο δρόμο, αλλά υστερεί σε χώρους επιβατών, έχει συντηρητική εμφάνιση και μέτρια εργονομία, ενώ είναι και το παλαιότερο όλων.

Το Toyota είναι το πιο φρέσκο όλων, με σύγχρονη εμφάνιση, την καλύτερη ποιότητα κατασκευής, 6 χρόνια εγγύηση, 7ο αερόσακο και έναν κινητήρα που διακρίνεται για την οικονομία του. Έτσι, παρότι δεν είναι το φθηνότερο, το πιο γρήγορο ή το πιο άνετο, μοιάζει το πιο ολοκληρωμένο όλων.

πηγή: Συγκρίνουμε 3 δημοφιλή μικρομεσαία diesel.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Panos Maltezos Blog

Μια διαδρομή ζωής

Olympic Solution

Η λύση στη κρίση

Ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών

Εκμάθηση γλωσσών στον χώρο σας

TA NEA online

Ειδήσεις από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Πόντος και Αριστερά

....... 'μώ τον νόμο σ' !

Συμβουλές Μάρκετινγκ

Αναπτύξτε έξυπνα την επιχείρησή σας

Feltor's Blog

Ανθολογία ιδεών, κειμένων και ενημέρωση

ΜΕΤΩΠΟ ΟΧΙ

Μέτωπο ενάντια στη διαφθορά, για την ουσιαστική αλλαγή του πολιτικού και πολιτιστικού σκηνικού

Παναγιώτης Ήφαιστος - Panayiotis Ifestos

Πολιτική Θεωρία του Διεθνούς Συστήματος. Κρατική Θεωρία - Στρατηγική Θεωρία

ΒΗΜΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

Μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς ...

My Sardinian Life

photography, expat tales and short stories from a wandering waitress

Triumph of the Spirit

Finding Peace and Purpose in a Troubled World

La casa di Ade

Elvira tenia razon: hay que ser bien brava, hay que pelear siempre

Αδήωτος

...γνωρίζοντας, αποφεύγουμε τη λεηλασία της πατρίδας

espresso croquant

random thoughts & ideas (σκέψεις ατάκτως ερριμένες)

Greek National Pride

έγκυρη, αμερόληπτη ενημέρωση

Kosmaser's Weblog

¨γνωσεσθε την Αλήθειαν, και η Αλήθεια ελευθερώσει υμας..¨...

Stavmanr's Weblog

Σε δύσκολους κόσμους και καιρούς, βρήκα μπροστά μου σα ψίχουλα δύο-τρεις λέξεις και είπα να τις μοιραστώ...

%d bloggers like this: