Πόσο αυξάνεται η θερμοκρασία στο εσωτετερικό του αυτοκινήτου ανάλογα με το εξωτερικό του χρώμα;

Τα χρώματα που «καίνε»!

Η επιλογή του χρώματος που θα έχει το αυτοκίνητό μας αποτελεί αναμφισβήτητα ένα σημαντικό παράγοντα στην αγορά μας, αφού αντικατοπτρίζει το χαρακτήρα και τη διάθεσή μας. Στη χώρα μας όμως, όπου το ύψος της θερμοκρασίας το καλοκαίρι είναι αρκετά μεγάλο, για την επιλογή του χρώματος υπεισέρχεται και ένας άλλος παράγοντας, αυτός της θερμότητας που αναπτύσσεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ανάλογα με τον εξωτερικό του χρωματισμό. Όπως θα διαπιστώσετε και εσείς από το “πείραμα” που κάναμε στο Auto Τρίτη, αποδεικνύεται ότι τα σκούρα χρώματα -και ειδικά το μαύρο- είναι αυτά που καθιστούν την καμπίνα του εσωτερικού πραγματικό θερμοκήπιο.

Τα σκούρα χρώματα έχουν την ιδιότητα να απορροφούν το 80-90% της προσπίπτουσας ηλιακής ακτινοβολίας, σε αντίθεση με τα ανοικτά χρώματα, που ανακλούν το μεγαλύτερο ποσοστό. Φυσικά τα δύο άκρα των παραπάνω περιπτώσεων είναι το άσπρο και το μαύρο. Ο κανόνας που ισχύει γενικά για τα χρώματα αναφέρει ότι οι διαφορές στις θερμοκρασίες που σημειώνονται μεταξύ σκουρόχρωμων και ανοιχτόχρωμων επιφανειών κυμαίνονται από τους 25 έως τους 30 βαθμούς Κελσίου. Ειδικά για την περίπτωση των αυτοκινήτων, στην αύξηση της εσωτερικής θερμοκρασίας συμβάλλουν τα τζάμια που βρίσκονται περιμετρικά. Σε αυτά οφείλεται άλλωστε περίπου το 40% της συσσωρευμένης θερμότητας και αυτό γιατί, το γυαλί έχει την ιδιότητα να επιτρέπει την είσοδο της ηλιακής ακτινοβολίας σχεδόν στο σύνολό της, ενώ λόγω της χαμηλής θερμικής του αγωγιμότητας, συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση της υψηλής εσωτερικής θερμοκρασίας. 

Πως αντιμετωπίζεται η ζέστη;

Φροντίζουμε να αφήνουμε έστω και λίγο τα παράθυρα ανοιχτά, ώστε να αερίζεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, εφ’ όσον είμαστε βέβαιοι ότι το έχουμε παρκάρει σε ασφαλές σημείο. 
• Οι ηλιοπροστασίες αλουμινίου που τοποθετούνται στο παρμπρίζ είναι καλό να χρησιμοποιούνται, λόγω του ότι ανακλούν το μεγαλύτερο μέρος της ηλιακής ακτινοβολίας. 
• Πριν μπούμε στο αυτοκίνητό μας, φροντίζουμε να αφήσουμε τα παράθυρα ανοιχτά, έστω και για μικρό χρονικό διάστημα, ώστε να απομακρυνθεί το μεγαλύτερο μέρος της συσσωρευμένης θερμότητας. 
• Για να επιτύχουμε την καλύτερη απόδοση του κλιματισμού, είναι καλύτερα να κινηθούμε για λίγο με τα παράθυρα ανοιχτά, ώστε να υπάρξει κάποια ισορροπία μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας. Κατά τη λειτουργία του κλιματιστικού, είναι καλό να έχουμε επιλέξει την ανακύκλωση του αέρα. 

πηγη: Αρθρα του auto τρίτη του 2008 – ΕΡΕΥΝΑ: Πόσο αυξάνεται η θερμοκρασία στο εσωτε.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

marathon addict uk

The Highs and Lows of a Marathon Addict

Υπέρβαση

Όλη η αλήθεια για το τι μπορεί να καταφέρει ο άνθρωπος

Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών

Εκπαίδευση στη χρήση αρχαίας, μεσαιωνικής και αναγεννησιακής σπαθασκίας, καθώς και εκπαίδευση στο μοντέρνο άθλημα της ξιφασκίας.

Βιβλιαράκι

Η προσωπική μου βιβλιοθήκη

OSINT

Mister X - Experienced in OSINT and military analysis. Authors of Spanish weaponry in Yemen. También en español.

MyDistanceLog

Έμψυχον και αεικίνητον

HelMilBooks

Hellenic Military Books

Panos Maltezos Blog

Μια διαδρομή ζωής

Olympic Solution

Η λύση στη κρίση

Ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών

Εκμάθηση γλωσσών στον χώρο σας

TA NEA online

Ειδήσεις από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Πόντος και Αριστερά

....... 'μώ τον νόμο σ' !

Συμβουλές Μάρκετινγκ

Αναπτύξτε έξυπνα την επιχείρησή σας

Feltor's Blog

Ανθολογία ιδεών, κειμένων και ενημέρωση

ΜΕΤΩΠΟ ΟΧΙ

Μέτωπο ενάντια στη διαφθορά, για την ουσιαστική αλλαγή του πολιτικού και πολιτιστικού σκηνικού

%d bloggers like this: