Δικαίωματα καταναλωτών: Υπαναχώρηση από αγορά με επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών – Καταναλωτής

Αποτέλεσμα εικόνας για επιστροφη χρηματων

Τη δυνατότητα να ζητούν πίσω τα χρήματά τους από τα καταστήματα σε περίπτωση που άλλαξαν γνώμη για ένα προϊόν που αγόρασαν δίνει η  νομοθεσία στην Ελλάδα. 

Αναλυτικότερα, η οδηγία 2011/83/ΕΕ σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, η οποία ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο και τέθηκε σε ισχύ στις 13.06.2014, ενισχύει το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων στον καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης από μία αγορά.

Η επιστροφή προϊόντος

Η περίοδος εντός της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να υπαναχωρήσουν από σύμβαση πώλησης παρατείνεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες.

Σε αυτήν την περίπτωση τα χρήματα θα πρέπει να επιστραφούν στον πελάτη εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα της επιστροφής.

Εφόσον ο πωλητής δεν έχει ενημερώσει σαφώς τους καταναλωτές για το δικαίωμά τους να υπαναχωρήσουν, η προθεσμία επιστροφής θα παρατείνεται κατά 12 μήνες.

Όλες οι αλλαγές

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους και εφιστά την προσοχή των επιχειρήσεων για την άμεση ενσωμάτωση των σχετικών αποφάσεων στις συμβάσεις τους.

Οι κυριότερες αλλαγές είναι οι εξής:

– Μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές:

Οι έμποροι πρέπει να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη. Όσοι κάνουν αγορές μέσω ∆ιαδικτύου δεν θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες, εάν δεν έχουν πλήρως ενημερωθεί πριν κάνουν μια παραγγελία.

– Απαγόρευση προσημειωμένων επιλογών:

Κατά τη διάρκεια μιας ηλεκτρονικής αγοράς (π.χ. αγοράς αεροπορικού εισιτηρίου) μπορεί να υπάρχουν συμπληρωματικές επιλογές με τετραγωνίδια, όπως η ασφάλεια ταξιδιού.

Τα προσημειωμένα τετραγωνίδια θα απαγορευθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση και ο καταναλωτής θα δικαιούται την επιστροφή των σχετικών χρεώσεων εκτός αν έχει δώσει ρητά τη συγκατάθεση του.

– Κατάργηση πρόσθετων επιβαρύνσεων για τη χρήση πιστωτικών καρτών:

Οι έμποροι δεν θα μπορούν πλέον να επιβαρύνουν τους καταναλωτές για τις πληρωμές με πιστωτική κάρτα (ή άλλο μέσο πληρωμής) επιπλέον του κόστους που όντως συνεπάγεται η χρήση αυτών των μέσων πληρωμής.

– Κατάργηση πρόσθετων επιβαρύνσεων για τις τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης:

Οι έμποροι που χρησιμοποιούν τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης, δεν θα μπορούν πλέον να χρεώνουν αυτές τις τηλεφωνικές κλήσεις περισσότερο από τη βασική τιμή χρέωσης.

– Προθεσμία υπαναχώρησης 14 ημερών:

Η περίοδος εντός της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να υπαναχωρήσουν από σύμβαση πώλησης παρατείνεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες.

Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέψουν τα εμπορεύματα, εάν για οποιονδήποτε λόγο αλλάξουν γνώμη.

Εφόσον ο πωλητής δεν έχει ενημερώσει σαφώς τους καταναλωτές για το δικαίωμά τους να υπαναχωρήσουν, η προθεσμία επιστροφής θα παρατείνεται κατά 12 μήνες.

– Ενίσχυση του δικαιώματος επιστροφής χρημάτων:

Ο έμπορος πρέπει να επιστρέψει το τίμημα του προϊόντος στον καταναλωτή εντός 14 ημερών από την υπαναχώρηση. Ο έμπορος θα αναλαμβάνει τον κίνδυνο για κάθε ζημία κατά τη μεταφορά, μέχρις ότου το εμπόρευμα περιέλθει στην κατοχή του αγοραστή.

– Σαφέστερες πληροφορίες για τα έξοδα επιστροφής των εμπορευμάτων:

Εάν ο έμπορος επιθυμεί να αναλάβει ο καταναλωτής -ο οποίος έχει αλλάξει γνώμη- το κόστος επιστροφής των εμπορευμάτων, πρέπει να τον ενημερώσει σαφώς για το θέμα αυτό εκ των προτέρων. ∆ιαφορετικά, θα πρέπει να πληρώσει ο ίδιος τα έξοδα επιστροφής.

– Θέσπιση τυποποιημένου πανευρωπαϊκού εντύπου για την υπαναχώρηση:

Οι καταναλωτές θα προμηθεύονται ένα τυποποιημένο έντυπο υπαναχώρησης το οποίο θα διευκολύνει και θα επιταχύνει τη διαδικασία υπαναχώρησης για τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί οπουδήποτε εντός της ΕΕ.

– Καλύτερη προστασία των καταναλωτών όσον αφορά τα ψηφιακά προϊόντα:

Οι πληροφορίες σχετικά με το ψηφιακό περιεχόμενο θα πρέπει επίσης να είναι σαφέστερες και να περιέχουν στοιχεία σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου με το υλικό και το λογισμικό, καθώς και σχετικά με την εφαρμογή όλων των τεχνικών μέτρων προστασίας.

 

 

ΠΗΓΉ: Δικαίωμα του καταναλωτή η υπαναχώρηση από μία αγορά με επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών – 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών

Εκπαίδευση στη χρήση αρχαίας, μεσαιωνικής και αναγεννησιακής σπαθασκίας, καθώς και εκπαίδευση στο μοντέρνο άθλημα της ξιφασκίας.

Βιβλιαράκι

Η προσωπική μου βιβλιοθήκη

OSINT

Mister X - Experienced in OSINT and military analysis. Authors of Spanish weaponry in Yemen. También en español.

MyDistanceLog

Έμψυχον και αεικίνητον

MilitaryDecisiongr

Η Στρατιωτική Διαδικασία Λήψης Απόφασης και η χρήση της από τις Επιχειρήσεις και τους Οργανισμούς Ασφαλείας

Panos Maltezos Blog

Μια διαδρομή ζωής

Olympic Solution

Η λύση στη κρίση

Ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών

Εκμάθηση γλωσσών στον χώρο σας

TA NEA online

Ειδήσεις από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Πόντος και Αριστερά

....... 'μώ τον νόμο σ' !

Συμβουλές Μάρκετινγκ

Αναπτύξτε έξυπνα την επιχείρησή σας

Feltor's Blog

Ανθολογία ιδεών, κειμένων και ενημέρωση

ΜΕΤΩΠΟ ΟΧΙ

Μέτωπο ενάντια στη διαφθορά, για την ουσιαστική αλλαγή του πολιτικού και πολιτιστικού σκηνικού

Παναγιώτης Ήφαιστος - Panayiotis Ifestos

Πολιτική Θεωρία του Διεθνούς Συστήματος. Κρατική Θεωρία - Στρατηγική Θεωρία

ΒΗΜΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

Μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς ...

My Sardinian Life

photography, expat tales and short stories from a wandering waitress

%d bloggers like this: