Στην πόλη με ποδήλατο.

Πώς να μετακινήστε με ποδήλατο  στην πόλη.

Στην Ελλάδα – κυρίως δε στις μεγάλες πόλεις – οι ποδηλάτες αντιμετωπίζονται ως γραφικοί και ενίοτε – και αυτό είναι το χειρότερο – ως ανύπαρκτοι κυκλοφοριακά. Τεράστιο λάθος. Ο ποδηλάτης είναι  εναλλακτικός, πολιτισμένος, οικολογικός και πρακτικός. Σεβαστείτε τον λοιπόν, αλλά πάνω απ’ όλα προσπαθήστε να τον αντιγράψετε. Είναι πολύ εύκολο. Αγοράστε ένα ποδήλατο, βάλτε του οπωσδήποτε δυο φώτα, ένα μπρος και ένα πίσω, φορέστε ασυζητητί ένα κράνος και είστε σχεδόν έτοιμος με τα βασικά.  

Οι μετακινήσεις με ποδήλατο στην πόλη – ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με τη ζέστη – θέλουν… τον τρόπο τους!  Το να πηγαίνετε στη δουλειά, για καφέ ή απλώς να βολτάρετε με το αγαπημένο σας μέσο, μπορεί να σημαίνει ότι πρέπει να κινηθείτε σε ώρα κυκλοφοριακής αιχμής και να κάνετε ελιγμούς ανάμεσα στα κολλημένα αυτοκίνητα ή να καταλήγετε να είστε ελαφρώς ιδρωμένοι και λαχανιασμένοι.

Όμως, για κάθε “δικαιολογία” όπως οι παραπάνω, υπάρχουν και οι αντίστοιχοι λόγοι υπέρ της χρήσης του ποδηλάτου για την καθημερινή σας μετακίνηση: μειώνει τα επίπεδα άγχους, σας κρατά σε φόρμα, εξοικονομείτε χρήματα και είναι φιλικό προς το περιβάλλον.

Διαβάστε  πέντε τρόπους που θα κάνουν τις μετακινήσεις σας σας στην πόλη ακόμη πιο εύκολες.

1.    Όχι σακίδιο στην πλάτη
Τα σακίδια στην πλάτη – ή σε άλλο σημείο του σώματος, όπως για παράδειγμα στη μέση ή σταυρωτά στον κορμό μας – παγιδεύουν τη θερμότητα κι έχουν ως αποτέλεσμα αυτόν το τεράστιο λεκέ ιδρώτα που έχουμε όλοι στην μπλούζα μας μόλις κατέβουμε από το ποδήλατο. Επιπλέον, ένα συνεχές βάρος πάνω στο σώμα μας την ώρα που ποδηλατούμε μπορεί να οδηγήσει σε μυοσκελετικούς πόνους οι οποίοι κάνουν την εμπειρία κάθε άλλο παρά ευχάριστη.

ΛΥΣΗ: Βάλτε το βάρος επάνω στο ποδήλατο. Χρησιμοποιείστε ειδικές τσάντες που προσαρμόζονται επάνω στο ποδήλατο, όπως τα πλαϊνά σακίδια, τα καλάθια στο τιμόνι ή τα τσαντάκια που προσαρμόζονται κάτω από τη σέλα ή στην πίσω σχάρα.

2.    Σκεφτείτε τη διαδρομή
Όταν μετακινείστε με το ποδήλατο δε χρειάζεται, και πολλές φορές δεν πρέπει, να χρησιμοποιείτε την ίδια πορεία με εκείνη του αυτοκινήτου, είτε για λόγους ασφάλειας είτε για λόγους προτίμησης. Για παράδειγμα, τα ποδήλατα απαγορεύονται στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Αττική Οδός
ΛΥΣΗ: Επιλέξτε να ακολουθήσετε μια διαδρομή όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα και αν είναι δυνατόν, χωρίς απότομες ανηφόρες ή/και κατηφόρες.

3.    Αργά και σταθερά
Όταν πηγαίνουμε με το ποδήλατο στη δουλειά ή οπουδήποτε αλλού δεν βγαίνουμε για προπόνηση. Ο ρυθμός που πρέπει να ποδηλατούμε δε χρειάζεται να είναι έντονος, γιατί έτσι θα φτάσουμε στον προορισμό μας ξεθεωμένοι και λούτσα στον ιδρώτα. Ένα απλό τεστ για το αν κινείστε γρήγορα είναι το εξής: Ιδρώνετε; Πάτε γρήγορα. Δεν ιδρώνετε; Πάτε καλά!
ΛΥΣΗ: Ξεκινήστε 5 με 10′ νωρίτερα, ανάλογα με την απόσταση που έχετε να καλύψετε και ακολουθήστε έναν άνετο και σχετικά ξεκούραστο ρυθμό πεταλαρίσματος. Χρησιμοποιήστε σωστά τις εναλλαγές ταχυτήτων για να «εξομαλύνετε» όσο γίνεται περισσότερο τις κλίσεις του δρόμου.

4.    Πού θα παρκάρω;
Το συχνότερο πρόβλημα που μας αποτρέπει από την μετακίνηση με το ποδήλατο είναι η στάθμευσή του. Προτού ξεκινήσουμε να το χρησιμοποιούμε πρέπει να σκεφτούμε αν υπάρχει ο κατάλληλος χώρος για να το κλειδώσουμε ή να το αποθηκεύσουμε μόλις φτάσουμε στον προορισμό μας.
ΛΥΣΗ: Αν τελικά δεν υπάρχει κάποιος ασφαλής χώρος στάθμευσης, η λύση ακούει στο όνομα “διπλωτό”. Στο δρόμο αποδίδουν εξίσου καλά με τα «κανονικά» ποδήλατα, δεν υστερούν πουθενά σε αποστάσεις έως και 10-15 χιλιόμετρα και επιπλέον, μπορείτε να τα πάρετε ακόμη και δίπλα στο γραφείο σας ή κάτω από το τραπεζάκι του καφέ.

5.    Συνδυαστική μετακίνηση
“Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά αν η δουλειά είναι μακριά, αν η βόλτα είναι μεγάλη, αν δεν μπορώ να αποφύγω τις ανηφόρες, αν… αν…, τότε τι κάνω;”
ΛΥΣΗ: Προσπαθήστε να συνδυάσετε τη χρήση του ποδηλάτου με τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μειώσετε τα χιλιόμετρα που πρέπει να καλύψετε κάνοντας πετάλι. Πλέον σήμερα, τα ποδήλατα μπορούν να μπουν με άνεση στο τραμ, στον ηλεκτρικό, στο μετρό και στον προαστιακό. Επίσης άνετα θα βάλετε ένα διπλωτό στο πορτμπαγκάζ ενός ταξί! Για σκεφτείτε το. Το μυστικό είναι η ευελιξία!

 

 

 

πηγές:

Στην πόλη με ποδήλατο: 5 συμβουλές για ευκολότερη μετακίνηση – τεχνικα , οδήγηση.

http://www.oneman.gr/keimena/men_s_only/how_to/i-want-to-ride-my-bicycle.2328374.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών

Εκπαίδευση στη χρήση αρχαίας, μεσαιωνικής και αναγεννησιακής σπαθασκίας, καθώς και εκπαίδευση στο μοντέρνο άθλημα της ξιφασκίας.

Βιβλιαράκι

Η προσωπική μου βιβλιοθήκη

OSINT

Mister X - Experienced in OSINT and military analysis. Authors of Spanish weaponry in Yemen. También en español.

MyDistanceLog

Έμψυχον και αεικίνητον

MilitaryDecisiongr

Η Στρατιωτική Διαδικασία Λήψης Απόφασης και η χρήση της από τις Επιχειρήσεις και τους Οργανισμούς Ασφαλείας

Panos Maltezos Blog

Μια διαδρομή ζωής

Olympic Solution

Η λύση στη κρίση

Ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών

Εκμάθηση γλωσσών στον χώρο σας

TA NEA online

Ειδήσεις από την Κύπρο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Πόντος και Αριστερά

....... 'μώ τον νόμο σ' !

Συμβουλές Μάρκετινγκ

Αναπτύξτε έξυπνα την επιχείρησή σας

Feltor's Blog

Ανθολογία ιδεών, κειμένων και ενημέρωση

ΜΕΤΩΠΟ ΟΧΙ

Μέτωπο ενάντια στη διαφθορά, για την ουσιαστική αλλαγή του πολιτικού και πολιτιστικού σκηνικού

Παναγιώτης Ήφαιστος - Panayiotis Ifestos

Πολιτική Θεωρία του Διεθνούς Συστήματος. Κρατική Θεωρία - Στρατηγική Θεωρία

ΒΗΜΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

Μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς ...

laavventura.wordpress.com/

photography, expat tales and short stories from a wandering waitress

%d bloggers like this: