Περιεκτικότητα τροφίμων σε μη αιμικό σίδηρο

ΤΡΟΦΙΜΟ ΠΟΣΟΤΗΤΑ Fe mg
ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΡΩΙΝΟΥ 1 ΦΛ 4.5 -18
ΦΑΚΕΣ 1/2 ΦΛ 3.3
ΣΠΑΝΑΚΙ ΒΡΑΣΜΕΝΟ 1/2 ΦΛ 3.2
ΠΙΤΟΥΡΟ 1/2 ΦΛ 3.0
ΠΑΤΑΤΑ ΨΗΤΗ 1 ΜΕΤΡΙΑ 2.7
ΦΑΣΟΛΙΑ ΓΙΓΑΝΤΕΣ 1/2 ΦΛ 2.6
ΑΡΑΚΑΣ 1/2 ΦΛ 1.9
ΦΙΣΤΙΚΙΑ ΚΑΣΙΟΥΣ 30 ΓΡ 1.7
ΑΜΥΓΔΑΛΑ ¼ ΦΛ 1.3
ΞΗΡΑ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ 90 ΓΡ 1.0
ΞΗΡΑ ΒΕΡΙΚΟΚΑ 90 ΓΡ 0.8
ΑΥΓΟ 1 ΟΛΟΚΛΗΡΟ 0.6
ΓΑΛΑ 1 ΦΛ 0.1

Περιεκτικότητα τροφίμων σε αιμικό σίδηρο

ΤΡΟΦΙΜΟ ΠΟΣΟΤΗΤΑ Fe mg
ΣΥΚΩΤΙ ΑΠΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ 90 ΓΡ 7.2
ΣΥΚΩΤΙ ΑΠΌ ΜΟΣΧΑΡΙ 90 ΓΡ 5.8
ΧΤΑΠΟΔΙ 90 ΓΡ 4.4
ΣΤΡΕΙΔΙΑ 30 ΓΡ 3.8
ΑΠΑΧΟ ΜΟΣΧΑΡΙ SIRLOIN 90 ΓΡ 2.9
ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ, ΣΚΟΥΡΟ ΚΡΕΑΣ 90 ΓΡ 2.0
ΣΤΗΘΟΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ, ΣΚΟΥΡΟ ΚΡΕΑΣ 90 ΓΡ 1.2
ΞΙΦΙΑΣ 90 ΓΡ 1.1
ΣΤΗΘΟΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ, ΛΕΥΚΟ ΚΡΕΑΣ 90 ΓΡ 0.9
ΑΠΑΧΟ ΧΟΙΡΙΝΟ 90 ΓΡ 0.9
ΤΟΝΟΣ 90 ΓΡ 0.6

Πηγή: The American Dietetic Association’s COMPLETE FOOD & NUTRITION GUIDE, 2ND Edition, 2002, USDA National Nutrient Database

Υπολογίζεται ότι απαιτούνται 10 mg σιδήρου για να καλυφθούν οι ημερήσιες ανάγκες ενός ενήλικα άντρα και μίας εμμηνοπαυσιακής γυναίκας, ενώ οι ημερήσιες ανάγκες μίας ενήλικης γυναίκας σε αναπαραγωγική ηλικία ανέρχονται σε 15 mg ημερησίως.

Οι απαιτήσεις σε σίδηρο διαφοροποιούνται για τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες και τις γυναίκες σε εγκυμοσύνη.

Αν για τον οποιοδήποτε λόγο παρουσιαστεί σιδηροπενική αναιμία ή οι ανάγκες σε σίδηρο αυξηθούν κατακόρυφα, όπως στα πλαίσια μιας εγκυμοσύνης, απαιτείται χορήγηση συμπληρωμάτων σιδήρου. Παράλληλα, το άτομο καλό είναι να μάθει να ακολουθεί μια διατροφή πλούσια σε σίδηρο προκειμένου να αποφύγει την εμφάνιση σιδηροπενίας στο μέλλον.

Συνεπώς, το κλειδί για την καλή υγεία είναι μία ισορροπημένη διατροφή επαρκής όχι μόνο σε σίδηρο αλλά και σε όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Πηγές:http://www.iatronet.gr/diatrofi/threptikes-oysies/article/7170/h-simasia-toy-sidiroy-sti-diatrofi.html Φαίη Καλονάρχη, Νοσοκομειακή Διαιτολόγος, Γ.Ν.Α. ‘Κοργιαλένειο – Μπενάκειο ΕΕΣ’.