Έχεις δημιουργήσει μια ιδανική καμπάνια, έχεις καταφέρει πολύ ανταγωνιστικό cpc,οι διαφημίσεις είναι στοχευμένες στις αναζητήσεις των χρηστών και παρατηρείς ότι η σελίδα προσγείωσης (landing page) λειτουργεί ως τρύπιος κουβάς;

Τότε αυτό το άρθρο θα σου φανεί εξαιρετικά χρήσιμο.

Ας δούμε πρώτα κάποια δεδομένα.

Γεγονός:Τα υψηλά ποσοστά μετατροπής (conversion rate) δεν θα έρθουν μόνο από τη νέα διαφήμιση που δημιούργησες, αλλά και από τη σελίδα προσγείωσης που έχεις τεστάρει και έχεις μετρήσει ότι ‘’μετατρέπει’’ περισσότερους επισκέπτες σύμφωνα με το στόχο που έχεις θέσει.

Πρακτική δυσκολία: Το split test στη σελίδα προσγείωσης είναι δύσκολο, απαιτεί επένδυση και χρόνο.

Ο στόχος αυτού του άρθρου είναι να δώσει ιδέες του μπορείς να τεστάρεις σελίδες στο site σου για να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπής  και να μειώσεις το κόστος απόκτησης πελάτη/ενδιαφερόμενου (cost per acquisition).

1.Tέσταρε την επικεφαλίδα και την προστιθέμενη αξία προς τον αναγνώστη

Μόνο 2 στους 10 συνεχίζουν να διαβάζουν μετά τον τίτλο!

Παρακάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές που θα ήταν καλό να λάβεις υπόψη σου αν θέλεις οι επισκέπτες να συνεχίζουν την ανάγνωση και μετά τον τίτλο.

  • Απλός και ξεκάθαρος τίτλος. ‘’Το site σας στην πρώτη σελίδα ή τα λεφτά σας πίσω’’
  • Υποσχέσου μια λύση στο πρόβλημα του επισκέπτη σου.
  • Ο τίτλος σχετίζεται με αυτό που λες στη διαφήμιση;
  • Ξεκίνα με μια ερώτηση; Θέλεις περισσότερες μετατροπές με λιγότερα χρήματα;
  • Χρησιμοποίησε λέξεις που πουλάνε,όπως δωρεάν,ανακάλυψε,μυστικό,αποτελέσματα,εγγύηση κτλ
  • Το χιούμορ πάντα κερδίζει
  • Χρησιμοποίησε την έκφραση ‘’Πώς να…’’

Οι παραπάνω είναι απλά συμβουλές για να αρχίσεις. Η δουλειά είναι στο να ξεδιπλώσεις τη δημιουργικότητα σου ,να τεστάρεις διάφορες παραλλαγές και να καταλήξεις στον τίτλο που αποδίδει καλύτερα.

2.Πρόσθεσε μαρτυρίες και αξιολογήσεις πελατών

Οι θετικές μαρτυρίες διασφαλίζουν τους επισκέπτες σου για την ποιότητα των υπηρεσιών σου. Προκειμένου να είναι πιστευτά θα πρέπει να μην είναι γενικολογίες και αδύναμα σχόλια π.χ

1.’’φοβερή δουλειά’’ Αντώνης

2. ‘’Βγάλαμε περισσότερα λεφτά με ..’’ Μιχάλης

Ποιος είναι ο Αντώνης;

Θα πρέπει η μαρτυρία να εξηγεί πως βοήθησες τον πελάτη σου. Όσο πιο πολλές λεπτομέρειες υπάρχουν, τόσο πιο ρεαλιστική είναι και πιστευτή.

Θα πρέπει να περιέχουν, ονοματεπώνυμο και το όνομα της επιχείρησης/ιδιότητας, καθώς και στοιχεία απόδοσης της υπηρεσίας ή του προϊόντος.

Ο εύκολος τρόπος είναι να γράψεις μόνος σου τις αξιολογήσεις ή να πληρώσεις εταιρεία να το κάνει για σένα……ενδεχομένως να φέρει βραχυπρόθεσμα οφέλη, σίγουρα όχι μακροπρόθεσμα.

3.Βελτιστοποίησε τη φόρμα επικοινωνίας (lead capture form)

Η φόρμα επικοινωνίας μέσω της οποίας ζητάς από τον επισκέπτη στο site σου να αφήσει τα στοιχεία του ή να προβεί στην ενέργεια που έχεις θέση ως στόχο (download,trial κτλ) είναι ο πιο γρήγορος και εύκολος τρόπος να αυξήσεις το ποσοστό μετατροπής της σελίδας προσγείωσης.

Σύμφωνα με έρευνες όσο περισσότερα στοιχεία ζητάς,τόσο χαμηλότερο ποσοστό μετατροπής θα έχεις.

Υπάρχει λόγος να ζητάς και επώνυμο και όνομα. Γιατί όχι μόνο όνομα

Υπάρχει λόγος να ζητάς και σταθερό και κινητό?

4.Landing Page χωρίς δυνατότητα περιήγησης στον επισκέπτη

Ένα κοινό στοιχείο των αποδοτικών σελίδων προσγείωσης (landing page) είναι ότι δε δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να περιηγηθεί, δηλαδή να κάνει κάτι άλλο πέρα της επιθυμητής ενέργειας που έχει τεθεί ως στόχος.

Μπορεί να υπάρχουν κάποια κρυμμένα links στο footer αλλά σε καμία περίπτωση links στο header και κάτι άλλο που μπορεί να αποσπάσει τον επισκέπτη από αυτό που έχει τεθεί ως στόχος να κάνει.

Αυτή η μέθοδος βασίζεται στο Zeigarnik effect. Το Zeigarnik effect συμβαίνει όταν το μυαλό αισθάνεται αποσυντονισμένο από ανολοκλήρωτα έργα (tasks).

Oπότε ζήτα μόνο ένα πράγμα να κάνει ο επισκπέπτης στο site σου, διότι είναι ευκολότερο γι’αυτόν να εστιάσει και να ολοκληρώσει την ενέργεια που επιθυμείς.

5.Τέσταρε το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος του button

Yπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη πίσω από τα buttons που χρησιμοποιούν μεγάλα sites όπως το amazon,apple κ.α.

Το button στο site είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που θέλεις να γίνει click. Γι’ αυτό το λόγο είναι ζωτικής σημασίας να είσαι σίγουρος ότι αποδίδει όσο το δυνατό καλύτερα.

Δες παρακάτω τι πρέπει να λάβεις υπόψη:

Χρώμα: Το χρώμα του button πρέπει να κάνει αντίθεση από το υπόλοιπο site,ώστε να ξεχωρίζει. Αν έχει το ίδιο χρώμα με τα άλλα στοιχεία του site,τότε θα χαθεί και δεν θα τραβήξει την προσοχή.

 

call to action button

Το πορτοκαλί είναι το αντίθετο του μπλέ,το κόκκινο το αντίθετο του πράσινου. Χρησιμοποίησε την παρακάτω παλέτα χρωμάτων για να επιλέξεις τα αντίθετα χρώματα για το test button.

 

παλετα χρωματων

Eίναι κοινά αποδεκτό ότι το πορτοκαλί είναι ένα από τα πιο δυνατά χρώματα που τραβάνε το κλικ,διότι  δημιουργεί το αίσθημα του να αγοράσω ή πουλήσω και είναι ενεργητικό. Το κόκκινο δημιουργεί την αίσθηση του επείγοντος και μπορεί να είναι πολύ αποδοτικό. Προσπάθησε να μην κάνεις εικασίες,μόνο μέσω spit tests μπορείς να είσαι σίγουρος πιο button αποδίδει καλύτερα.

 

Σχήμα: Αρκετές φορές τα buttons με γωνίες δεν μετατρέπουν το ίδιο με αυτά που έχουν στρογγυλοποιημένες άκρες,διότι:

  • Οι στρογγυλοποιημένες άκρες είναι ευκολότερο να το ‘’αποδεχτούν’’ τα μάτια και το μυαλό
  • Οι γωνίες προκαλούν το συναίσθημα της απειλής
  • Οι γωνίες τείνουν να λειτουργούν ως βέλη, οδηγώντας την προσοχή μακριά από το button και μέσα,δηλαδή στο call to action

Λάβε υπόψη ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα συνδυασμό σχημάτων όπως αυτό του amazon

add to cart button

To ξαναλέμε ο μόνος ασφαλής τρόπος να είσαι σίγουρος για το τι δουλεύει στο site σου είναι να το τεστάρεις.

Μέγεθος: Το μέγεθος του button επίσης είναι κάτι που πρέπει να τεστάρεις. Συνήθως τα μεγαλύτερα buttons δίνουν υψηλότερα ποσοστά.

6.Τεστάρισε το call to action

Mερικές φορές το call to action,το κείμενο που έχεις μέσα στο button είναι πιο σημαντικό από το ίδιο το button.

Η καλύτερη πρακτική είναι να εστιάσεις στο ποιά είναι η αξία και η σχετικότητα με τον επισκέπτη. Η ασαφής φράσεις όπως ‘’Εγγραφή’’ δεν λένε πολλά στο τι πρόκειται να κερδίσει ο επισκέπτης κάνοντας κλικ.

Δοκίμασε γραμματοσειρά,κεφαλαία/πεζοκεφαλαία ,εστίασε στο τι έχει να κερδίσει ο επισκέπτης.

7.Τόνισε τα σημεία που θέλεις να δώσεις έμφαση

Υπάρχουν 2 τρόποι τονίσματος: Ο σαφής/ξεκάθαρος και ο σιωπηρός

Παράκατω παράδειγμα από τη Hubspot ξεκάθαρου τονίσματος

 

hubspot

Με το σιωπηρό τρόπο καταφέρνεις να οδηγήσεις την προσοχή εκεί που θέλεις με έμμεσο τρόπο.

Παρακάτω ένα παράδειγμα από ένα split test τα αποτελέσματα του οποίου φαίνονται μέσω heatmap,το οποίο μας δείχνει σε ποιο σημείο το site έγιναν τα περισσότερα clicks.

 

heat map 2

 

8.Δημιούργησε επεξηγηματικά videos

Tα επεξηγηματικά videos εξηγούν τι κάνει η επιχείρηση σου και αν γίνει σωστά τότε αυτά τα low budget (και περισσότερες φορές 2d animated videos) μπορεί να αυξήσουν τα ποσοστά μετατροπής κατά 30%.

Ο λόγος που είναι τόσο αποτελεσματικά οφείλεται στη μικρή διάρκεια προσοχής των χρηστών.

Ο μέσος όρος προσοχής στο internet είναι 8’’. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη ταχύτητα που μπορούμε να λάβουμε την πληροφορία στο internet.

H πλειονότητα δεν θέλει να διαβάζει βιβλία με πολλές σελίδες, ούτε καν εφημερίδες.

Τα επεξηγηματικά videos είναι ευκολότερο να παρακολουθηθούν και να κατανοηθούν, διότι είναι οπτική επικοινωνία και μπορούν να προκαλέσουν περισσότερα συναισθήματα από το διάβασμα.

Μερικές συμβουλές:

1.Τα επεξηγηματικά videos μπορεί να είναι ακριβά και να απαιτούν χρόνο προκειμένου να τεσταριστούν. Άρα θέλει προσοχή στη στρατηγική που θα ακολουθηθεί εξ αρχής.

  1. Το πιο σημαντικό είναι το σενάριο και όχι τα εφέ.
  2. Δώσε προσοχή στον εκφωνητή και στο τόνο φωνής που θέλει να έχει (π.χ αν είσαι εταιρεία επενδύσεων χρειάζεσαι μια σοβαρή, γεμάτη αυτοπεποίθηση φωνή)
  3. Συμπεριέλαβε τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά και τα οφέλη (benefits) και οδήγησε τους θεατές με συγκεκριμένο call to action εκεί που θες.
  4. Κράτησε το όσο το δυνατό πιο σύντομο. Οτιδήποτε παραπάνω από 1:30’’ έχει λιγότερες πιθανότητες να παρακολουθηθεί ολόκληρο.

Εναλλακτικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα image slider (παρουσίαση με slides),κάποιες φορές αποδίδουν καλύτερα.

9.Συμπεριέλαβε Σύμβολα & Εγγυήσεις

Είναι ξεκάθαρο ότι οι άνθρωποι νοιάζονται για το επίπεδο αξιοπιστίας που έχει το site σου προκειμένου να αγοράσουν από το site σου.

 

Mερικές συμβουλές:

  • Μην το παρακάνεις
  • Να είναι σε εμφανές σημείο

Έχεις κάποιο βραβείο,πιστοποίηση, βάλε το στο header και κάνε το clickable για να μπορεί ο χρήστης να μάθει περισσότερες πληροφορίες.

Μερικές εγγυήσεις που μπορείς να προσθέσεις:

  • 100% επιστροφή χρημάτων
  • 100% εγγύηση ικανοποίησης
  • Διαβίου εγγύηση
  • Δικαίωμα επιστροφής μέσα σ’ένα ορισμένο χρονικό διάστημα

10.Μη φορτώνεις τη σελίδα με περιττές πληροφορίες

Mερικές φορές αφαιρόντας παραγράφους μπορείς να βελτίωσης την εμπειρία των επισκεπτών και να κάνεις το περιεχόμενο πιο εύκολο στην κατανόηση. Θυμήσου η διάρκεια προσοχής στο internet είναι μόνο 8’’.

 

Αν σε ενδιαφέρει να αποκτήσεις ένα ολοκληρωμένο πακέτο εργαλείων για να αυξήσεις το πελατολόγιο σου, τους συνεργάτες σου ή και να προωθήσεις το προιόν και τις υπηρεσίες σου δες εδώ και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου.