Fidget Spinner: ένα παράδειγμα Viral Marketing

fidget-spinner

Tα βλέπουμε στο μετρό να σπινάρουν από στάση σε στάση. Πολλοί μόλις αγόρασαν το πρώτο τους, ενώ άλλοι ξεκίνησαν ήδη να κάνουν συλλογή. Μα τι συμβαίνει τελικά με τα fidgetspinners και πώς κατάφεραν να γίνουν η νέα τρέλα μικρών και μεγάλων; Η απάντηση βρίσκεται στο Viral Marketing και στις τεχνικές που αυτό επιστρατεύει, ώστε να κάνει ένα ασήμαντο trend να αρχίσει να εξαπλώνεται σαν ιός στις μάζες. Όπως καταλαβαίνετε, στο σημερινό άρθρο θα «βάλουμε το μυαλό μας να στροφάρει», για να εξηγήσουμε την επιτυχία πίσω από το φαινόμενο fidget spinner με γνώμονα πάντα τα πορίσματα του Marketing.

Πώς ένα trend γίνεται viral

Τίποτα δεν είναι τυχαίο στον χώρο του Marketing. Η δημοτικότητα του fidget spinner κρύβει πίσω της μία καλοστημένη στρατηγική, που στοχεύει στη γρήγορη και αποτελεσματική προσέλκυση του κοινού. Η στρατηγική αύξησης του virality γίνεται ως εξής:

  1. Ένα άτομο εκτίθεται σε μία ιδέα.
  2. Η ιδέα αυτή ασκεί επίδραση στο άτομο.
  3. Το άτομο συνειδητά ή υποσυνείδητα διαδίδει την ιδέα.
  4. Περισσότερα άτομα εκτίθενται στην ιδέα.
  5. Καθένα από αυτά τα άτομα μπορούν δυνητικά να επηρεαστούν από αυτήν την ιδέα και να τη διαδώσουν με τη σειρά τους σε άλλους.
  6. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται από την αρχή.

Το κρισιμότερο βήμα μιας Viral Marketing στρατηγικής είναι σίγουρα το δεύτερο, δηλαδή η πρόκληση εντυπώσεων και η άσκηση επίδρασης στο αγοραστικό κοινό. Στην περίπτωσή μας, το fidget spinner κατάφερε να τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω του αξιοποιώντας τη δυναμική των social media. Συγκεκριμένα, ώθησε τους χρήστες να μοιραστούν τις σκέψεις τους δημόσια και να κάνουν like, να κάνουν tag φίλους τους σε σχετικά postsστο Facebook, να δημιουργήσουν χιουμοριστικά memes και τελικά να ανοίξουν έναν offline διάλογο γύρω από το πρωτότυπο αυτό παιχνίδι. Έτσι, μέσα σε ελάχιστο χρόνο κατάφερε να εδραιώσει τη δημοτικότητά του και να γίνει το νέο viral trend.

Δείτε επίσης: Ο πιο επαναστατικός και ο πιο κερδοφόρος τρόπος να κερδίζεις Bitcoins

Ίντριγκα χωρίς τέλος

Το Marketing έκανε σίγουρα το fidget spinner γνωστό σε όλες τις ηλικίες. Τι είναι αυτό όμως που μας κάνει να μην μπορούμε να σταματήσουμε; Εστιάζοντας στα πορίσματα της Νευρολογίας, διαπιστώσαμε πως το περιεχόμενο που διεγείρει έντονα συναισθήματα διαδίδεται γρηγορότερα από χρήστη σε χρήστη. Και αυτό, διότι ενεργοποιεί ένα συγκεκριμένο μέρος του ανθρώπινου εγκεφάλου, το οποίο επηρεάζει με τη σειρά του την κοινωνική συμπεριφορά, παρακινεί δηλαδή τον χρήστη να μοιραστεί το παιχνίδι με τους γύρω του on και offline.

Ποιο συναίσθημα προκαλεί το fidget spinner; Προφανώς την ίντριγκα. Δοκιμάστε να παίξετε μόνο μία φορά… είναι αδύνατον! Δεν είναι όμως η ίντριγκα που οδηγεί στο sharing. Εδώ τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα. Το αρχικό συναίσθημα είναι η περιέργεια και η ανησυχία για την εξέλιξη του παιχνιδιού, συναισθήματα που κρατούν τον εγκέφαλό μας σε συνεχή εγρήγορση και επαγρύπνηση, μέχρι να δοθεί μία εξήγηση ή αλλιώς ένα τέλος στο παιχνίδι. Πρόκειται για το ίδιο συναίσθημα που νιώθουμε έπειτα από μία αρνητική εμπειρία- ο εγκέφαλός μας προσπαθεί να «τακτοποιήσει» την ιστορία, για αυτό και επιστρέφει ξανά και ξανά στο θέμα που μας τραυμάτισε. Η επιτυχία του fidget spinner λοιπόν βρίσκεται στο ότι «η ιστορία μένει πάντα ανοιχτή», με αποτέλεσμα η ανησυχία να μετατρέπεται σε ενθουσιασμό.

Έτσι εξηγείται και η αυξημένη δημοτικότητα του παιχνιδιού στις μικρότερες ηλικίες. Ο εγκέφαλος των παιδιών δεν είναι αρκετά αναπτυγμένος, ώστε να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να δώσουν ένα τέλος στις επαναλαμβανόμενες περιστροφές, επομένως η πρόκληση και ο ενθουσιασμός διατηρούνται.

Αν θέλετε χάριστε μας ένα  like  εδώ  🙂  Σας ευχαριστούμε.

Πώς να εκμεταλλευτείτε το virality

Έχουμε παραδεχτεί και στο παρελθόν ότι είμαστε λάτρεις των trends. Η προσέγγισή τους όμως θα πρέπει να γίνεται έξυπνα και πάντα μέσα στο πνεύμα της εποχής, διαφορετικά κινδυνεύετε να επενδύσετε σε κάτι που έχει ημερομηνία λήξης.

Αναμφισβήτητα, ένα trend μπορεί να εκτοξεύσει τις πωλήσεις σας. Όμως να θυμάστε πως όπως το fidget spinner κάποτε σταματά, έτσι και τα trends με τον καιρό χάνουν την αίγλη τους και το κοινό αρχίζει να τα ξεχνά.

Αυτό που εμείς σας προτείνουμε είναι να εξασκηθείτε, ώστε να εντοπίζετε από τους πρώτους τα «εν δυνάμει viral» προϊόντα και υπηρεσίες και να τα χρησιμοποιείτε προς όφελος της επιχείρησής σας. Και για τους πιο innovative που σχεδιάζουν τα επόμενα viral trends, η συμβουλή μας είναι να αξιοποιήσετε τη στρατηγική του virality στο έπακρον, ώστε να καταφέρετε να εμπλέξετε συναισθηματικά το αγοραστικό κοινό. Εάν πετύχετε και τα δύο, έχετε κερδίσει το στοίχημα του Viral Marketing!

Αν θέλετε χάριστε μας ένα  like  εδώ  🙂  Σας ευχαριστούμε.

 

Source: Fidget Spinner: ένα παράδειγμα Viral Marketing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Βελισάριος

Συζήτηση για την Στρατιωτική Ισχύ, υπό την ευρεία της έννοια, από την οπτική σκοπιά της Ελλάδος

marathon addict uk

The Highs and Lows of a Marathon Addict

Υπέρβαση

Όλη η αλήθεια για το τι μπορεί να καταφέρει ο άνθρωπος

Ακαδημία Ιστορικών Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών

Εκπαίδευση στη χρήση αρχαίας, μεσαιωνικής και αναγεννησιακής σπαθασκίας, καθώς και εκπαίδευση στο μοντέρνο άθλημα της ξιφασκίας.

Βιβλιαράκι

Η προσωπική μου βιβλιοθήκη

MyDistanceLog

Έμψυχον και αεικίνητον

HelMilBooks

Hellenic Military Books

Panos Maltezos Blog

Μια διαδρομή ζωής

Olympic Solution

Η λύση στη κρίση

Ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών

Εκμάθηση γλωσσών στον χώρο σας

Πόντος και Αριστερά

....... 'μώ τον νόμο σ' !

Συμβουλές Μάρκετινγκ

Αναπτύξτε έξυπνα την επιχείρησή σας

Feltor's Blog

Ανθολογία ιδεών, κειμένων και ενημέρωση

%d bloggers like this: